מחרימים את B&J העולמית

כשבן אנד ג'ריס העולמית החליטה להחרים את תושבי יהודה ושומרון, כלומר, רק את התושבים היהודים של יהודה ושומרון, החלטנו אנחנו לעשות מעשה ולהחרים אותם. הרעש והכותרות הפריעו להבין מה קרה, אבל כשביררנו לעומק הבנו שאסור להחרים את החברה בישראל. ההחלטה היא של בן אנד ג'ריז העולמית ושל הוועד המנהל שלהם שיושב במדינת וורמונט בארה"ב. בהסכם שלהם מול הנהלת יוניליוור העולמית נשמר לדירקטוריון חופש פעולה בנושא. לכן, זו גם לא החלטה של יוניליוור. בפועל, ההחלטה שלהם היא לא מיידית. יש להם חוזה עם הזכיין הישראלי עד עוד שנה וחצי (סוף 2022).

הרשת האמריקאית שתומכת בישראל במאבקה

אז מה הבלאגן? הדרישה שלהם מהזכיין היתה שבחידוש ההסכם (בעוד שנה וחצי) הזכיין לא ישווק את הגלידות ליהודה ושומרון. אלא שאבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, מעסיק במפעל בבאר טוביה כ-150 עובדים. הוא עמד כמו חומה בצורה מול החוצפה והתנאים האנטישמיים של החברה העולמית, והחליט שלא יחדש את החוזה עמם אם הם מחרימים חצי מליון יהודים. הוא העביר להם מסר שמבחינתו לא לחדש את חוזה הזכיינות, אבל הוא לא מוכן לשווק את הגלידות רק לחלק מהארץ. או שמוכרים בכל הארץ – או ששלום על ישראל.

רוב המלחמה בחברה היא מעבר לים באמריקה הרחוקה. יש לנו שם הרבה חברים, יהודים ולא יהודים, שנותנים בראש לחברת בן אנד ג'ריז. רשתות סופרמרקט ומרכולים בכל רחבי ארה"ב ובעיקר באזור ניו יורק כבר הודיעו שיורידו מהמדפים את המוצרים של החברה. הם מוסיפים בכל פוסט שלהם We Stand With Israel. זה מרגש ומדהים וממש לא מובן מאליו. היום גם התבטא ראש עיריית ניו יורק נגד החרם הזה ונגד תנועת ה- BDS. אנחנו ביחד עם חברים נוספים וארגונים נוספים ממשיכים את הקשר ואת הלחץ שם.

בנתיים, גם רשת הסופרמרקטים הניו יורקית Morton Williams – the Fresh Marketplace החליטה לקצץ באופן דרמטי את מוצרי בן אנד ג'ריז. לא רק זה, הבעלים הודיע שבכוונתו לפנות לרשתות נוספות ולהציע להן להצטרף אליהם.

ככל שהימים עוברים, עוד מדינות וחברות מצטרפות ללחץ על חברת יונילוור. כך אחרי שניו ג'רזי, אריזונה ופלורידה הודיעו כי יטילו סנקציות על יוניליוור, גם מדינת טקסס הצטרפה ומודיעה על הפסקת השקעותיה בחברה. בפועל זה אומר שכבעלים של בן אנד ג'ריס, יוניליוור עוברת לכאורה על החוק ב-33 מדינות בארה"ב שחוקקו חוקים נגד חרם עסקי על ישראל. בחלק ממדינות אלה אסור מעתה על קרנות פנסיה להשקיע בחברת יוניליוור. 

אנחנו נמשיך, נעקוב ונעדכן בכל פעולה שניתן לעשות בנושא. הישארו איתנו במאבק למען מדינת ישראל.

כתבו לנו: