השופטת שביטלה הכרעת דין מחמירה

מוזמנים להכיר:

השופטת מרב גרינברג.
שופטת בית המשפט המחוזי מרכז לוד.
השופטת גרינברג עשתה מעשה מטורף: בצעד חריג ביותר היא ביטלה הכרעת דין מחמירה, אחרי שכבר ניתנה, וגזרה עונש מקל מאד על פורע ערבי מ'שומר החומות'.
.
מעשה שהיה כך היה:
התיק הוא נגד איוב חסונה, אח של מוסא חסונה (אותו אחד שנורה למוות לאחר שסיכן חיים בפרעות בלוד). איוב חסונה הורשע כבר בחודש מרץ 2022 באירוע ירי מגג בית בזמן הפרעות ובעבירות חמורות של ירי והחזקת נשק שעונש המינימום בגינן הוא מספר שנות מאסר.

ואז קרה דבר מדהים:
בחודש נובמבר 22, בזמן הטיעונים לעונש של איוב חסונה, התיק עבר לשופטת גרינברג. היא, לפי הפרקליטות ועדויות הסנגור של חסונה, פנתה לתביעה (כלומר, לפרקליטות המדינה) וביקשה מהם להקל באישומים. לבטל את פסק הדין הקודם, המחמיר, ולהקל באישומים שהיו שולחים את חסונה לשנים בכלא. התוצאה: פסק דין מקל בצורה מבהילה, וחסונה שיקבל 3 חודשי עבודות שירות בלבד.
.
בפרקליטות מפנים את האצבע אל השופטת: "המאשימה (כלומר, הפרקליטות) נעתרה לפניית בית המשפט להקל בעניינו על רקע נסיבותיו האישיות המיוחדות". זו תגובת הפרקליטות. אחרי שניתנה הכרעת הדין המעודכנת, אמרה השופטת גרינברג כי היא "מודה למאשימה על הגינותה הרבה והתחשבותה בנסיבותיו המיוחדות ובנסיבות משפחתו של הנאשם".
.
תשאלו: מהן הנסיבות המיוחדות של הנאשם ומשפחתו?
ובכן, כאן מדובר על מוסא חסונה. אותו ערבי שהתקיף יהודים ובתי יהודים בכיכר הפרחים בלוד ומת מירי של הגנה עצמית. *אלה* נסיבות מיוחדות בגינן צריך להקל בצורה דרמטית על מישהו שגם החזיק נשק בלתי חוקי וגם ירה בו? תשמעו, זה פשוט לא יאמן.
.
הכרעת הדין הזו גררה תגובת שרשרת של עוד פסקי דין מקלים עם פורעים ערבים נוספים. נרחיב על זה בהזדמנות. אבל זו תאונת שרשרת, והכל – באחריות השופטת מרב גרינברג.
.
וזהו.
איוב חסונה חופשי ומאושר.
ואנחנו? מופקרים לחלוטין. מופקרים בידי המערכות הכי בסיסיות שאמורות להגן על החיים שלנו ושל ילדינו כאן.
חשוב שנכיר את הפנים מאחורי החלטות שכאלה.
כי להחלטות הללו יש משמעות, יש משקל על החיים שלנו, ולשופטים יש אחריות.
.