השופט שהקל בעונש של פורעים ערבים

הכירו: השופט ארז פורת.
שופט בבית המשפט המחוזי בחיפה.
הקל בעונש של פורעים ערבים שביצעו ניסיון לינץ' ביהודי בזמן פרעות מאי.
#משמר_השופטים
.
גזר הדין של השופט ארז פורת ניתן ביום חמישי האחרון. השופט פורת הקל בעונשם של ארבעה צעירים מהכפר טמרה בגליל, שביצעו לינץ' בשיר אלקלעי, תושב מצפה אבי"ב, במהלך פרעות "שומר החומות".
ולמה? כי הם עשו עם היהודי המותקף "סולחה".
ממתי מערכת המשפט הישראלית מיישרת קו עם המוסד המעוות של "סולחה"?
זה בדיוק מה שעשה השופט פורת. הוא יישר קו עם מוסד הסולחה בחברה הערבית, וגזר עונש מאסר ברף התחתון ביותר נגד ארבעת התוקפים הערבים מטמרה שביצעו לינץ' באלקלעי, במהלך פרעות מאי 2021.

וכל זה כשבכתב האישום, הנאשמים הודו בכל הפרטים שביצעו: כיצד זיהו את הנהג שיר אלקלעי כיהודי, איך הם חסמו את רכבו וניפצו את שמשותיו, היכו אותו בפניו, משכו בשערו, ניסו להוציאו מהרכב וחבטו בו במקל, באגרופים ובבעיטות.

אלקלעי יצא מהלינץ' חי בנס, כשגופו חבול, עם שברים בחוליות הגב, חתכים וסימני חבלה. חלק משיניו נפלו מעוצמת המכה. גם ב"סולחה" הוא הובא לבדו, בלי עורך דין, חבר או בן משפחה. ב"סולחה" הם החליטו לפצות אותו בסכום מגוחך של 240,000 ש"ח, כדי שיהיה לו לטיפולים רפואיים.

השופט פורת ציין שתסקירי שירות המבחן מלמדים כי מבצעי הלינץ' אינם מזדהים עם "מלוא חומרת מעשיהם, וכי עיקר דאגתם להקל בתוצאת דינם", וגם הוסיף ש"קצרה הדרך להישנות המעשים עת יצוץ קונפליקט עתידי".
.
אז למה הוא ויתר להם?
למרות האמירות הקשות שלו עצמו, השופט פורת בחר לגזור עונש מאסר ברף התחתון ביותר נגד ארבעת הערבים שביצעו לינץ' ביהודי.

איך דבר כזה קורה במדינת ישראל של שנות האלפיים?
איך בכלל הגיוני שמערכת משפט מכובדת מקבלת החלטות "סולחה" פרימיטיביות?
איפה הדין והצדק?
דורשים מפרקליטות המדינה לערער על העונש ועל הפרקטיקה המעוותת הזאת.